Ne yapmalıyım ?

Ne yapmalıyım ?

Bu yazıyı okumaya başlıyorsan lütfen yarım okuma,
normal de yazıları konuşmamı kısa tutarım ama bu sefer bu yazıyı özetleyecek söz cümle bulamadım,
söylenecek söz insanlarda nefreti uyandırmasın veya karamsar yapmasın yada ruhsuz vesaire  ne bileyim nasıl ifade edeyim bilmiyorum ki,
evet hayatta berbat şeylerin olduğunun zaten farkındaydım ama bilmek, görmek, hissetmek, yaşamak, hepsi farklı şeyler, bunu yaşayarak öğrendim..
Bugün internette arakanda bir çocuğu lastik terkerleğin içinde diri diri yakıyorlarken gördüm,
kalabalık izliyordu, keşke orada olsaydımda benide yaksaydılar ,
insan yapar mı böyle bir şey bıraktım hayvanlar bile yapar mı vesaire..
öyle bir nefretle doldum ki vesaire hissettiklerim bir yana hala ne desem yapsam diye düşünerek yazıyorum çünkü bir şeyler yapmalıyım,
bir daha olmasın, belki bir şeyler yapabiliriz, bu yazıyı da bu yüzden yazıyorum..
O zaman başlayalım, ilk olarak insan kavramı ile başlamam gerektiğini düşünüyorum ama buradan başlamakla bir kitap serisi çıkar,
Ben size şunu tavsiye ediyorum; duyduğunuz söz ve haberleri araştırınız,
dünyadaki zulmün temelinde hep fitne vardır,
Ve her zaman ne yapmalıyım sorusunu kendinize sorun ve düşünün,
Kendimizi geliştirelim, ama bu gelişimden kastettiğim iyi insan olmak ve her anlamda,
Arakanda ki katliamda araştırdım ama elbette aslını bilmiyorum, öğrenmek imkansız sayılır,
şimdi  öğrendiğim şeylerin bir kısmı şunlar,
Söylenti bir iki müslüman bir budist kıza tecavüz etmiş olaylar gelişmiş,
başka söylenti budist rahip tecavüz ettiği kızın iftirasını müslümanlara atmıış,
başka bir söylenti olmayan bir tecavüz olayını gazete müslümanlara yazmış,
işin özü söylentiler varsayımlar hayli çok ,
işin en kötüsü ise insanlar ne oluyor demek bir yana sanki bir şey olsada birbirimize girsek dercesine yada iyi ki olmuş dercesine tartışıyorlar,
Lan vijdansız çocuğu diri diri yaktılar be yaktılar bir şey yapmalıyız,
ilk önce bu nefreti kontrol etmek lazım ama kastittiğim toplum değil kendimiz,
nefret akıla ve vijdana vurulan en güçlü kelepçedir.
ilk başta düşündüğüm asker olup gidelim gönderelim ne gerekiyorsa yapalım vesaire sonra sorular düşünceler uzadıkça iş bambaşka boyuta geçti ,
Umarım demek istediğim şeyi anlamışsınızdır,
bir mazlum için tüm evrene savaş açarım ,
internete girdim insanları gözlemledim, fark ettim ki insanlar düşünmüyorlar,
arakan olaylarını biliyordum,
bugün diri diri yakılan çocuğu gördüm ve katledilen insanlar vesaire tekrar araştırdım,
insanlar genelde şunu paylaşmış "Bir zulme engel olamıyorsanız onu duyurun hz.Ali" bu söz çok güzel , ve duyuranlara teşekkür ediyorum,
yinede şunada değinmek gerekir iyi şeyler kötülük içinde kullanılabiliyor malesef,
defalarca ne yapmalıyım diye düşündüm, sayısız insanlar ölüyor ve bir çocuğu yakılırken gördüm ve ben hiç bir şey yapmadığım için rahatsız hissediyorum,
sadece bir cümle yazsam ne yazmalıydım, insanlara duyurmak desem belki duymayan vardır,
duyursam böyle bir olay nefret öfke sebebi , insan olan öfkenlenmeli zaten ama bildiklerim bir yandan susmama sebep oluyor ,
ne biliyorum diye yazmak isterdim ama yazı aşırı uzar neyse işin özünü bu yazıyı yazmaya karar verdim,
ne yapmalıyım? sorusunu sormalıyız, ve düşünmeliyiz,
Şimdi genel kavramları vesaire geçersek acil olarak ne yapılabilir?
öfkeli söylem ve sözlerden uzak durun, çünkü insanlar bilseler bile davranışlarını bilinç altı yönetir,
bir insan öfkelendiği zaman kontrolden çıktıkca canavar olur,
ve bilinci tartışma moduna girdi mi artık sözlerin bir anlamı kalmaz,
birey olarak hareket etmeliyiz ,
miting, kampanya vesaire , ne gerekiyorsa,
medyaya tepki göstermeliyiz, dikkatimi çekti bazıları tamamen susmuşken bazıları arka sırada bırakmış bazılarıda direk savaş vesaire,
şimdi şöyle bir durum var her ne kadar tüm dünya da insanlar duysada durum fazla etkienmiyor,
olaya medya girdiği zaman uluslararası mahkemeler müdahale vesaire söz konusu,
buradan dünya düzeni medyada diyip vazgeçmeyelim,
eğer birey olursak medya bizi değil biz medyayı yönetiriz,
kısaca birey olarak ne yapabiliyorsanız yapın,
bu kısmı bu şekilde özet geçiyorum,
yöneticilere tavsiyem bu tür bölgelere yatırım yapılmalı,
askeri müdahalede şöyle ilginç bir durum var ,
haklı olunsa bile haksız duruma düşme ve bu istenilmesi yani asıl amaç vesaire varsayımlar uzuyor bir çok durum var,
yatırım yapıldığı zaman bir nevi düzen ve denge sağlanıyor,
aklıma gelen en iyi çözüm en zor olanı malesef, insanları bilinçlendirmek ve eğitim,
bir de burada halkı kışkırtan ve katliam yapanlara adeta doğru yapıyorsunuz devam dercesine konuşanlar var,
saatlerdir yazıyorum ve bu bitmez yazacaklarım, elimden geldiğince kısa ve doğru anlaşılacak şekilde yazmaya çalıştım,
biliyorum çok eksik var ama baktım noksanlar bitmeyecek bende burada bitiriyorum..

-------
”Dünyanın en güç şeyi başkalarının düşünmeden söylediklerini düşünerek söyleyebilmektir.” (Alain)













Yorumlar