Etkilemek

Etkilemek 

Her ne yaparsam yapayım yaptıklarımdan korkuyorum, insanları kötü yönde etkilemek istemiyorum,
çünkü şunu çok iyi biliyorum ki biz insanlar ayna gibiyiz etkileniyoruz ve etkiliyoruz, aynadan daha ileriyiz ayna ışığı yansıtırken biz benziyoruz.
Kendime bakıyorum ve çevreme, çevreme benzediğimin farkına vardım, çevremde bana benziyor, işin en ilginç yanı ise şu şekilde örneklendireyim, misal; anneye karşı nefret etmeme sebep olacak bir kitap okuduğum zaman azda olsa bakışaçım değişir ve anneye ön yargı oluşur, üstelik bu olayın en ilginç yanı bunu bilmemize rağmen engellememiz imkansıza yakındır.

Etkilenmek demişken medyaya değinmeden olmadan olmaz, 
Medya demişken sadece yazılı ve görsel demek noksan olur, bunun en önemli olanı dedikodudur, evet dedikodu şaka yapmıyorum, konuşmak , fark ettim ki ben dahil hepimiz bunun kurbanıyız, insanların bu denli nefret dolu olmaları en güzel örnek budur. 
Nefret demişken bu etkilenmemin kötü olduğu anlamına gelmez, 
Ayrıca etkilek denince akla subliminal mesaj gelir, evet bu olsada daha önemli bir şey var, 
bilinen çok tehlikeli şey bilinmeyen az tehlikeli den daha az zararlıdır.
İzlediğimiz davranış biçimi bize gizli olandan daha kolay benimsenir.
peki bunun çözümü nedir ?
Düşünmek, neyi nasıl düşüneceğiz, bu kişiden kişiye değişir ve çok kapsamlı, 
En önemli olan kendimize şunları sormalıyız ! 
kendimi ne kadar tanıyorum,
neyi istiyorum, 
Bana göre hayatta en önemli şeylerden biri kendimizi tanımak.
Kendimizi tanırsak bir çok şey kolaylaşır.


Yorumlar